S pravidelnou výměnou zimních pneumatik za letní a naopak souvisí i jejich správné skladování. Špatným skladováním můžete i za několik měsíců poškodit pneumatiku tak, že změní svoje jízdní vlastnosti a může být i nebezpečná. Nesprávným uložením se totiž může pneumatika deformovat a to ji nezvratně poškodí. Pravidelní zákazníci některých pneuservisů dostávají nyní nabídky, že se o jejich gumy postarají i během nucené přestávky. Ne každý má totiž ve své garáži dostatečné místo na uskladnění gum a zejména takové podmínky, které jsou pro zachování vlastností pneumatik důležité. Pronájem na uskladnění nebývá vysoký.
Pneumatiky dejte na chladné a tmavé místo
Nejčastějším místem pro svépomocné skladování pneumatik je garáž, sklep nebo půda. Zásadou je, aby místo bylo suché, chladné, tmavé a poměrně čisté. To však některé prostory nesplňují. Například na půdě bude v létě příliš teplo, což pneumatikám nesvědčí. Některé garáže mají příliš velký přístup slunečního světla, což je také nevhodné. Pneumatiky by také neměly přijít do styku s chemickými látkami. Pak je důležitá skladovací poloha. Samostatné pneumatiky se skladují ve stoje vedle sebe nebo ve stojanu. Celá kola se dávají naležato do sloupce. U obou metod je vhodné pneumatiky jednou za měsíc o něco pootočit, aby se na styku nevytvářely plošky. Celá kola je ideální zavěsit na tyč za ráfky. Tím se zabrání vzájemnému tlaku na plášť.
Zbavte vzorek uchycených kamínků
Při přípravě přezutí kola či vyvážení kola se vyplatí kolo umýt a zbavit vzorku uchycených kamínků. Větší objem kamínků ve vzorku může mít vliv na vyvážení kola. Také je vhodné zkontrolovat stav dezénu a hloubku vzorku. Pro letní kola je minimální limit 1,6 mm a pro zimní 4 mm. Pokud jste už zapomněli, znovu si zjistěte, jak je pneumatika stará. S pneumatikami staršími více než 10 let od data výroby bychom se měli rozloučit. Také pneumatiky, které jsou v provozu více než 6 let, na silnici nepatří. A je jedno, že s autem jezdíte velmi málo. Časem totiž pryž stárne a zhoršují se její vlastnosti.